Shop Mobile More Submit  Join Login
Lunch Break by HJeojeo Lunch Break by HJeojeo
so I played this game on my phone called Monument Valley, and it's so great, super enjoyed it, you guys should go play it too! (just search Monument Valley in the app store, worth the money!)


You can buy this as print too! here: [Society6]
(there's actually a sale going on at S6, you can get five dollars off, and FREE SHIPPING! but it ends tonight so you better hurry! but no worries if you miss the sale btw, Society6 seems to offer sales frequently, so there's future chances)


and also I tried to record the process
but I forgot to turn recording on after I finished lineart and color flats so xD here's that: [LINK]

and lastly on tumblr: [Link]

anyways hope you all like this, I had fun drawing it!
Add a Comment:
 
:iconddpatron:
ddpatron Featured By Owner Jun 18, 2014  Professional General Artist
I love your picture and your Gallery. You are fantastic. Look, we share the love for the game Monument Valley. Haha! Grettings friend!

ddpatron.deviantart.com/art/Cr…
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Jun 18, 2014   General Artist
Thank you!

and also yer crow figures look awesome!
Reply
:iconddpatron:
ddpatron Featured By Owner Jun 19, 2014  Professional General Artist
Thanks! ;)
Reply
:iconmeeshi:
Meeshi Featured By Owner Apr 19, 2014  Hobbyist Digital Artist
Seriously I love this soo much, I wish so badly that I could do backgrounds like that!!
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 22, 2014   General Artist
Thanks so much !!
Reply
:iconaudelade:
audelade Featured By Owner Apr 18, 2014   Filmographer
really, really cool! I'm lovin' the colors!!
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 18, 2014   General Artist
Thank so much!!! ;w;
Reply
:iconsanamax99:
SanaMax99 Featured By Owner Apr 15, 2014  Hobbyist Writer
AWESOME!!!
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 16, 2014   General Artist
Thanks!!
Reply
:iconsanamax99:
SanaMax99 Featured By Owner Apr 18, 2014  Hobbyist Writer
No prob :D
Reply
:iconthegreatgod:
TheGreatGod Featured By Owner Apr 14, 2014  Professional General Artist
Coooool!!!


yes, the game is great! :)   sad i beat it too fast :nuu:
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 14, 2014   General Artist
Haha it is!
I really wish there were more levels
Or maybe they'll make more games like it from same studio
Reply
:iconthegreatgod:
TheGreatGod Featured By Owner Apr 16, 2014  Professional General Artist
Yeah!!  I hope so :) 

or maybe they will add levels with future updates of the app?  :fingerscrossed:
Reply
:iconirianwhitefox:
IrianWhitefox Featured By Owner Apr 14, 2014  Professional Interface Designer
Awesome work! : )
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 14, 2014   General Artist
Thank you!
Reply
:iconirianwhitefox:
IrianWhitefox Featured By Owner Apr 17, 2014  Professional Interface Designer
You are welcome! Great avatar by the way. It look yummy. O_O
Reply
:iconotakuliz:
OtakuLiz Featured By Owner Apr 14, 2014  Student Writer
Okay, just so you know, you have gotten INSANELY good with color. Seriously.
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 14, 2014   General Artist
haha thanks lise!
I've been working hard to understand colors more > A < , my Achilles heel, I shall conquer you
Reply
:iconotakuliz:
OtakuLiz Featured By Owner Apr 15, 2014  Student Writer
Hun, if that's your Achilles heel, you're doing an awful lot better than Achilles.
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 15, 2014   General Artist
hahah yes at least I won't die from it like achilles xD
Reply
:iconotakuliz:
OtakuLiz Featured By Owner Apr 16, 2014  Student Writer
Plus, unlike Achilles, you appear to have armored your heel quite heavily.
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 16, 2014   General Artist
you know that ALWAYS bugged me as a child
like why the fuck did achilles not like armor his heel up like WTH!!
oh well
it's a greek story anyway haha
Reply
:iconotakuliz:
OtakuLiz Featured By Owner Apr 16, 2014  Student Writer
Have you ever SEEN what passed for armor to the ancient Greeks? XP
Actually if I recall correctly, Achilles didn't know his heel was a weakness.
Reply
:iconmilkchii:
MilkChii Featured By Owner Apr 14, 2014
D : It looks so nice!
NSLASNLAKSLAK
WOMAN! AH~ So cutuuuuuututuutute
I would like to live there~ 
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 14, 2014   General Artist
Thanks so much chi!!

haha same, let us enter the game world! //tries to shove head into screen
Reply
:iconmilkchii:
MilkChii Featured By Owner Apr 15, 2014
YES! Let's enter itiiiiitttt
I hate how they still haven't managed to make it more easy to access a screen....
Man....that would be so cool!
(and slightly terrifying) 
Reply
:iconmiabu:
miabu Featured By Owner Apr 13, 2014   Traditional Artist
wow.....so cool and pretty at the same time.....you have my envy....
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
Thanks so much!!
Reply
:iconskudges:
skudges Featured By Owner Apr 13, 2014
omggg dis shiz is amazing! watching you line it was like magic ahaha.
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
Thanks so much! and haha so glad you enjoyed it!! > w <
Reply
:icontwinkiedragon:
twinkiedragon Featured By Owner Apr 13, 2014
I loved that game!  So beautiful *A*
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
haha same
thanks!!
Reply
:iconindui:
indui Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Digital Artist
amfg i saw this on tumbles and was all :iconwthamiseeingplz: WHAT THIS IS SO PRETTY WAHHH it's got such a big, open feel to it!! I feel like I could jump off one of those blocks and fall forever (in a good way)!!!!!
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
AHHHH THANK YOU INDI

haha ikrr

Ughh one of those games I wish I could make it my personal playground xD
Reply
:iconindui:
indui Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Digital Artist
NO PROBS ARGZ
omg....YES that would be amazing D:
Reply
:iconabasta:
abasta Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Digital Artist
//first thing noticed was the sandwich had no bite out of it >U>;;;;
aaaaahhh i have seen this game floating around tumblr recently :Uc it looks really nice, would definitely pick it up if i had the bother to ever update software OTL
i like the depth you gave this piece, but i cant help but feel that it could be a little more dramatic to...i dunno...really give you the full sense of it. the frontal angle feels a little flat still, but it might just be me.
everything else, though - beautiful! the detail to the structures really goes a long way, the little bumps and cracks, and that sad-looking yellow thing is adorable. love it, keep up the good work! <3
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
You should definitely get it as soon as you can!

And haha well I wanted a more peaceful calm feel

But I do get what you mean about changing angle to get more imact

I guess since I didn't plan this picture , like concept the idea and composition beforehand, but had just jumped into drawing it as an exerciseit definitely has very few intended effects

But I am overall content with the outcome despite the lack of planning haha
Reply
:iconabasta:
abasta Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Digital Artist
aaah fair enough. planning a composition beforehand really does make a big difference, huh?
i still love this to bits, dont get me wrong. it came out lovely even without planning~
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
haha huge difference

haha I get you, and thanks
Reply
:iconsnowytaido:
snowytaido Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Traditional Artist
oooooh it looks so....soooo....three dimensional looking. aaaa whatever that's called ;n;

and that sandwich looks yummy...im eating spicy rice cake right now...while I write my essay /cries/
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
hahah maybe it's called "dept" , cause if you meant that, then I'm glad I achieved that feel, thanks!

haha IKR

SO FAR I'M JUST GLAD THAT NO ONE NOTICED THAT THE SANDWICH HASN'T BEEN BITTEN IN YET
BUT SHE'S CHEWING
WHAT'S GOING ON
Reply
:iconsnowytaido:
snowytaido Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Traditional Artist
YEAH something like that! XD

...
zooms in
squinting
OH
LOL I DIDNT NOTICE AT ALL
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
LOLOLLL
dern detail //shakes fist at
wish I got it right //too lazy to go back and fix
Reply
:iconsnowytaido:
snowytaido Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Its okay XDDD I doubt many will notice. the corner looks bitten a little unless you zoom in like...almost 300% XD
Reply
:iconcorviday:
corviday Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist General Artist
monument valley was so nice and soothing, just finished it this morning ah
anyway great piece *v*
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
ughh I know right!
it's like therapeutic hngg wish it was longer or there was more games like it
(for now I only know one other one that's kinda like that, like really great art and music, it's Sworcery (Sword and Sworcery) it's great, I listen to the game OST alot)

Thanks man!!
Reply
:iconcorviday:
corviday Featured By Owner Apr 13, 2014  Hobbyist General Artist
haha I was thinking a lot about sword and sworcery while playing monument valley, both have very similar atmospheres
one day I'll draw fanart for all the little games I like. one day.

anxiously waiting for transistor I need that game now weeps
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 13, 2014   General Artist
ohmygosh same!!!!
ahhhhdkjfd
//hug spins you
you are my ...uh....phone ap games..twin..what do I even call this XDD

OH GOSH YEAH YOU SHOULD 
WE SHOULD
I've been wanting to do fanart of sworcery too, like I WAS SO HAPPY WHEN I REALIZED THE MAIN CHAR WAS A CHICK LIKE HOLY SHIT (and i whispered: and you shall save a maiden in distress and be wonderfully gay together)

waht is

transistor
is it also similar *____*
Reply
:iconcorviday:
corviday Featured By Owner Apr 14, 2014  Hobbyist General Artist
god I love seeing interpretations of the scythian's design I JUST LOVE SEEING THE SCYTHIAN IN GENERAL SMOOCHES

transistor is by the same people who did bastion which is my favorite game ever wheezes SO I'M SUPER PUMPED
the trailer is so gorgeous help me
Reply
:iconhjeojeo:
HJeojeo Featured By Owner Apr 15, 2014   General Artist
haha ikrr she's such a cutie ugghdfj

ooh *___* I have heard of bastion yes, it has good art!

//goes watch

HOLY SHIT DUDE THAT IS SO COOL ART
FUCK THE ART'S NICE *____*
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 13, 2014
Image Size
752 KB
Resolution
900×1072
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,787 (1 today)
Favourites
346 (who?)
Comments
56
×